fullgrownchild

Posts Tagged ‘ipod’

My Saga With Verizon

In Facebook Statuses on August 28, 2010 at 12:27 pm

ok so i have verizon for pretty much everything. not all of it is by choice but i have cell/home ph/dsl i would have gotten their tv service buts not available in my area yet so i have directv and i love it. so even when FIOS does bcome available i still probly wont switch. any way my customer loyalty was tested the past 2 days and i had different feelings about them like every 5 mins for the past 2 days. the following will be those emotions via facebook statuses  (of coarse)

ill type in this color to establish the time line

ok this status was a call made to verizon wireless so i could figure out how much it would be to cancel the 2nd ph on my acct. i didnt cancel it at that time, i was just calling to get pricing. then i find out my bill will go down $60 a mo which is great. so i hung up and posted this.

Tylice Meade

‎”its $80 if u do it now” = best thing ive heard all day

Wednesday at 6:44pm via Text Message Friends and Networks · ·

so after this i got a ph call asking me to participate in a survey about the ph call i jus had so i did and i went to check my email or somethin and i couldnt get on the internet cuz my dsl lite was blinking on my modem so i turn it off and back on like 10x and it finnally works. so then i posted this….

Tylice Meade

i ♥ how verizon wireless’s customer service makes my life easy. Verizon residential……. not so much (i only have ur dsl cuz comcast is out of my price range)

Thursday at 11:08am Friends and Networks · ·

so then the internet goes out again but this time all the lights on the modem were fine it kept givin me sum message about some proxy problem (i have no idea wut that means, wut its for or anything) i called their tech support and i got an automated message saying that theyre aware of the problem and most customers in western pa are affected and it will be fixed soon….blah blah blah. so im like great! no internet. but the weird thing was that my modem was still puttin out wifi cuz i could still do stuff on my ipod. and limewire was still working #weird….so anyway i posted this

Tylice Meade

its official verizon dsl sux balls! they havin problems so now im forced to access the internet via mobile devices

Thursday at 12:23pm via Text Message Friends and Networks · · ·
    • Lmao! I love my verizon fios. I have all 3. Tv, internet, and phn. ♥♥   <<<<<<i chose not to respond to her cuz i was mad lol

so any way back to the point. next status is self explanatory

Tylice Meade

Day 2 of no dsl. Bit wuts weird is that limewire still works, jus can’t access websites cuz of some proxy problem. VERIZON, GET UR SHIT TOGETHER!

20 hours ago via Facebook for iPhone Friends and Networks · ·

so last nite i got tired of accessing facebook and twitter via ipodtouch so i decided to go play around with the settings with firefox. i remembered seeing the word proxy when my friend was tryin to set up the wifi on his ps3 so i kept gettin a message saying that the server or administrator was blocking the proxy or somethin so i did the most obvious thing… i turned the proxy off in the firefox settings…. i dont kno if thats bad or not and i do plan on puttin in back when verizon gets their shit 2gether but wutever it worked !

Tylice Meade

my internet is working!

14 hours ago Friends and Networks · · ·

  • Michaelle  likes this.
    • U finally paid the bill

      14 hours ago · ·
    • haha no… i went into the settings for firefox and turned some proxy shit off….internet explorer is still fucked but who cares i dont use it anyway

      14 hours ago · ·
    • Uh oh…run!! 1, 2 (T) is coming for you. 3-4 better lock ur doors… Lol she’s back!!!

      6 hours ago · ·
    • lmao shut up dan!

      about an hour ago · ·

so now that the saga is over i just dont understand how 2 parts of the same company operate so differently…. ive always had some problem in 1 way or another wit verizon residential. had problems just gettin an acct opened…that took like close to a month and a half (not exaggerating) had issues when i moved…all their customer service people are rude. verizon wireless is always polite and they always got their shit together. no billing issues….well i take that back…when i actived the 2nd ph on my acct they billed me for data charges but the ph was supposed to have free unl data for the 1st mo and 15$ a mo after. so i called about it…she credited my acct for the charges and she told me that my next bill will show a $15 charge 4 the internet but i should have a $15 misc credit bcuz it was supposed to be free for a mo…. i didnt even have to ask her to do it.. i called gave my name and password told her my bill was high cuz of the data and i wanted to kno why it was on there….and boom problem fixed in less then 10 mins…. so its always mixed emotions with verizon

My Thoughts on the Death Penalty

In Plinky Promps on July 26, 2010 at 2:18 pm

This is gonna be a lil long winded at times but I tried to keep it as short as i could by not going into detail about every point i bring up otherwise this would have been a novel. lol any way enjoy and comment if u like

Do you believe in the death penalty? Defend your answer.

wow, thats a hard 1 to answer. i really dont feel like this is one of those things that you can take sides on. you have to put yourself in a few different situations (hypothetical situations)

ok so im sure im not alone when i linked the death penalty with murder crimes and started thinking along the lines of “take a life and have your life taken”. so then I started wondering, is murder the only thing you can get the death penalty for? so…… i googled it. (i wonder how i found info b4 google? oh well)

any way so the 1st thing i googled was “Death penalty” that sent me to Wikipedia and it gave a definition :

“Capital punishment, or the death penalty, is the execution of a person by judicial process as a punishment for an offense. Crimes that can result in a death penalty are known as capital crimes or capital offenses.”

it didnt just say murder it said capital crimes or capital offenses. so next google search was to find a list to help me get an idea on what capital crimes are. i came across a link to www.criminal-law-lawyer-source.com. where i got this :

“A capital offense is a felony crime that is considered so serious that it is punishable by death. Death for a capital offense is called capital punishment. Currently, thirty-eight states have laws, which make a criminal offense punishable by death.”

“First-degree murder is considered a capital offense in all states, which allow capital punishment. Many states provide that a capital offense is murder with a certain number of aggravating factors.

Aggravating Factors

Aggravating factors can include, but are not limited to:

* Robbery

* Kidnapping

* Assault

* Multiple or repeat murder

* Murder of a public officer

* Crimes against minors

Capital offense crimes in some states also include aircraft hijacking, train wrecking, treason, drug trafficking, sexual assault, rape of a minor, and terrorism. ”

so lets look at this, robbery? i didnt know that. i started out saying that you have to put yourself in these hypothetical situations so i’m going to do that. 1) i rob a person for what ever reason, should i go to jail? yes be “executed” ? dont think so

2) say i’m the 1 being robbed, i still feel the same way. yes jail but not the death penalty.

kidnapping….that 1 i didnt know about.

1) i dont have any children but lets say i did. would i want the person who kidnapped my child to die? hmmmm, at 1st yes i would probably feel that way especially if he harmed my child in any way. but then i started thinking that would be way to easy. in this situation i feel like the person should be in jail 4 ever.

2) now lets say im the kidnapper. still the same. just jail time

Assault? what kind of assault? verbal, physical, sexual? well i guess im gonna have too look at all of them.

verbal- i yell at u i die? no i yell at u i go to jail? no same thing if you do it to me

physical-we get into a fight…..jail time? maybe depending on how bad the fight is. death? mmmm no

but if im some where and i get attacked and beaten almost to death. yes for jail and i think i might be ok with the death penalty.

or if i come attack you and you almost die. should i die because of what i did? my natural instinct to want to stay alive will be screaming no but at the same time that would probably be the right thing because i shouldnt have attacked you like that so i dunno im kinda on the fence with that one.

sexual-would i want my rapist to die…wow. im really not sure how i feal about that one b/c there are sooooooooo many different things going through my head if i went into detail about all of them i’d be here all day. things like do i know my attacker, did they beat me, did i get pregnant…things like that so im not sure how to answer that 1. if i were the attacker? well being a woman im not sure how thats possible exactly. im not saying that a woman has never rapped a man all im saying is i dont know how you would go about making that happen. especially if the attacker is me, im not very hard to fight off…. a gallon of milk gets heavy to me after holding it for 2+ minutes…yea im that weak.

i’m going to move to crimes against minors next b/c i want to save the murder thing for last b/c i can tell its going to pull me in another direction.

ok so crimes against minors? minor being what? some 1 younger than 18?ok lets go with that. i steal an ipod from my lil sister’s friend (she’s 16) should i die? no. this situation doesnt work in reverse b/c of the term “against minors” i’m 23 soooooooooo……. yea.

ok so now murder. lets start with Multiple or repeat murder and Murder of a public officer. so what your telling me is if i only kill 1 person and that person is not a public officer than its ok? thats all im really gonna say about this 1 b/c if not i could go on and on about why i killed this person and was i drunk or do i wanna play “the crazy card” and blah blah blah.

so what is murder exactly? a person taking someone else’s life? is it that simple? if it were that simple wouldnt the person administering the death penalty be a murderer? if a woman has an abortion is that murder? some say its only murder if the woman is however far along, some say its a life at conception. but either way is that murder? i dont know. should a woman get the death penalty for having an abortion? should i be killed if i did that? should u? should anyone? who’s to say?

Powered by Plinky